

In opdracht van #IHC vervoeren we een cutterladder bordes van Amsterdam naar Kinderdijk. Het transport gaat vanwege de hoogte via de zogenaamde “staande mast route” door nachtelijk Amsterdam.
Het bordes is bestemd voor snijkopzuiger #Krios.
Foto’s met dank aan Teo Reijmers.
maart 2018 – Tewaterlating bij IHC Kinderdijk Na een week uitstel vanwege de zeer lage waterstand, verzorgen we vandaag de tewaterlating van een zuiger bij IHC Kinderdijk. Naast sleepboten is ook ons werkvaartuig “Neeltje” aanwezig om hand- en spandiensten te verrichten | ![]() |
februari 2018 – Spuds voor IHC Kinderdijk oprijden Bij IHC Kinderdijk worden in collegiale samenwerking met Sarens 2 stukken van respectievelijk 90 en 160 ton aan boord gereden met SPMT’s en vervolgens afgezet op onderstoppingen op het ponton. Wij zorgen voor een stabiliteits/ballastplan om de operatie goed te laten verlopen. | ![]() |
februari 2018 – 18010 – secties Sectie van Rotterdam naar Papendrecht onder stralende zon, maar met snijdend koude oostenwind als voorbode van ijspret??? | ![]() |
januari 2018 – 17075 – Railframe tbv NMS system IHC IQIP lossen Railframe wordt gelost in Eemshaven, Groningen. Dit project deden we voor Zwijnenburg. Het railframe is een onderdeel voor het NMS (noise mitigation system), ontwikkeld door IHCIQIP voor de offshore. Na lossing brengt de Lekstroom 1 het ponton weer terug naar Lekkerkerk. Niet over zee, maar via de binnenwateren. | ![]() |
januari 2018 – 17075 – Base frame over zee naar Delfzijl Het baseframe, wat we vervoeren voor #Zwijnenburg, is dinsdag vertrokken vanaf onze thuisbasis, gesleept door de En Avant 9. De Lekstroom 5 verleende assistentie tot Hoek van Holland. Na een rustige zeereis is de sleep aangekomen in de Eemsmond en daar opgevangen door de Lekstroom 1 Lossing in Delfzijl vindt eerdaags plaats. | ![]() |
januari 2018 – 17075 – Base-Frame We laden een zogenaamd base frame tbv de offshore. Eerst de drijvende bok Matador assisteren in de Sliksloot waarna het frame opgehesen kan worden. Daarna met het frame in de takels naar Zwijnenburg in Capelle, waar het frame gelost wordt op een zeeponton. Vervolgens wordt de lading zeevast gezet. Volgende week zeetransport als het weer het toelaat. | ![]() |
We vervoeren de Vechthoeve over de Vecht. Op You-tube zijn veel filpjes te vinden over dit project de vechthoeve.