eerder nieuws

Maak hier een selectie uit eerdere jaargangen van de nieuwsberichten:
2018 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999
maart 2018 – Tewaterlating bij IHC Kinderdijk

Na een week uitstel vanwege de zeer lage waterstand,  verzorgen we vandaag de tewaterlating van een zuiger bij IHC Kinderdijk. Naast sleepboten is ook ons werkvaartuig “Neeltje” aanwezig om hand- en spandiensten te verrichten

 
februari 2018 – Spuds voor IHC Kinderdijk oprijden

Bij IHC Kinderdijk worden in collegiale samenwerking met Sarens 2 stukken van respectievelijk 90 en 160 ton aan boord gereden met SPMT’s en vervolgens afgezet op onderstoppingen op het ponton. Wij zorgen voor een stabiliteits/ballastplan om de operatie goed te laten verlopen.
Het betreft een Main spud en auxiliary spud tbv een zuiger. Het transport ligt tijdelijk bij onze werf in afwachting van aanlevering in Rotterdam langszij zeeschip.

 
februari 2018 – 18010 – secties

Sectie van Rotterdam naar Papendrecht onder stralende zon, maar met snijdend koude oostenwind als voorbode van ijspret???

 
januari 2018 – 17075 – Railframe tbv NMS system IHC IQIP lossen

Railframe wordt gelost in Eemshaven, Groningen. Dit project deden we voor Zwijnenburg. Het railframe is een onderdeel voor het NMS (noise mitigation system), ontwikkeld door IHCIQIP voor de offshore.  Na lossing brengt de Lekstroom 1 het ponton weer terug naar Lekkerkerk. Niet over zee, maar via de binnenwateren.

 
januari 2018 – 17075 – Base frame over zee naar Delfzijl

Het baseframe, wat we vervoeren voor #Zwijnenburg, is dinsdag vertrokken vanaf onze thuisbasis, gesleept door de En Avant 9. De Lekstroom 5 verleende assistentie tot Hoek van Holland. Na een rustige zeereis is de sleep aangekomen in de Eemsmond en daar opgevangen door de Lekstroom 1 Lossing in Delfzijl vindt eerdaags plaats.

 
januari 2018 – 17075 – Base-Frame

We laden een zogenaamd base frame tbv de offshore. Eerst de drijvende bok Matador assisteren in de Sliksloot waarna het frame opgehesen kan worden. Daarna met het frame in de takels naar Zwijnenburg in Capelle, waar het frame gelost wordt op een zeeponton. Vervolgens wordt de lading zeevast gezet. Volgende week zeetransport als het weer het toelaat.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *